UNIK UPPLAGA till självkostnadspris

Varje år erbjuder Konstföreningen dig som medlem unika upplagor av konstverk i olika tekniker. I år är det konstnären Johan Nobell som gjort en litografi till Apotekets konstförening med titeln ”Unspoiled monsters”. Du som är medlem i föreningen får som vanligt köpa verket till reducerat pris.

Att köpa konstverk

Om du vill köpa verket betalar du in beloppet till konstföreningens plusgiro 9 85 23-4. Ange verket, ditt namn, adress, tel-nr samt din e-postadress. Skicka oss gärna ett mejl med samma information samtidigt som du betalar verket. Vi skickar verket med posten när vi har erhållit pengarna.

På grund av coronapandemin arbetar styrelsen för tillfället inte alla dagar på kontoret där upplagan finns förvarad. Det innebär att det kan att dröja några dagar extra innan vi har möjlighet att skicka den till dig. Du som har möjlighet att besöka kontoret på Dalvägen 12 kan hämta den i receptionen efter överenskommelse. Mejla till konstforeningen@apoteket.se och ange din postadress och telefonnummer.

Titel:  Unspoiled Monsters
Upplaga: 80, alla verk är signerade och numrerade
Teknik: Litografi, Arles 300g
Storlek: Pappersformat 49 x 37 cm. Litografin säljs utan ram.
Pris för medlemmar: 1 000 kr
Pris icke-medlemmar: 2 500 kr

Johan Nobell

Johan Nobell är född 1963 på Gotland men är nu verksam i Stockholm. Han är utbildad på konsthögskolan Valand vid Göteborgs Universitet och har medverkat i flera utställningar, både i Sverige och internationellt. Senast på Anna Bohman Gallery i Stockholm.