Konstverk till självkostnadspris

Vi erbjuder konstföreningens medlemmar konstverk i olika tekniker till självkostnadspris. Just nu kan vi erbjuda två olika grafiska blad av Clara Gesang-Gottowt.

Clara Gesang-Gottowt

Född 1985, tog sin MFA på Kungliga Konsthögskolan 2013. Clara har tilldelats ett stort antal stipendier och ställt ut på gallerier och konsthallar i Sverige och även utomlands. Läs mer om Clara på hennes webbplats, http://gesang-gottowt.se/

Genom en process där slump och kontroll samspelar söker Clara Gesang-Gottowt i varje verk någonting nytt, ett prövande där den ena handlingen leder till nästa i en process där addition och subtraktion är likställda. Varje nytt konstverk är ett möjligt alternativ till det föregående och en ledtråd till nästkommande. Måleri är Gesang-Gottowts främsta uttrycksmedel, men under 2016 har hon även tagit fram ett antal collografier. Du kan se verken här och här.

Att köpa ett konstverk

Om du vill köpa ett verk betalar du in pengarna till konstföreningens PG 98523-4. Ange vilket konstverk du vill köpa, ditt namn och din adress. Ange även ditt telefonnummer samt din e-postadress. Vi skickar verket med posten när vi har erhållit pengarna.

För mer information, kontakta oss genom att skicka e-post till konstforeningen@apoteket.se

“Det seriösa sätt på vilket Apotekets konstförening satsar på ung framtidskonst i Sverige, är både viktigt för den enskilde konstnären och en för samhället betydelsefull kulturgärning.” Johannes Falk, Konstnär

Bli medlem

Alla som är anställda i Apoteket AB eller är pensionärer och har arbetat i företaget kan bli medlemmar. Meddela oss via mejl eller brev. LÄS MER »